วันศุกร์ที่ 22 มกราคม พ.ศ. 2559

บันทึกอนุทินครั้งที่ 4



Learning ( เนื้อหาที่เรียน )
  • เล่นเกมปรบมือ โดย ถ้า นับ 3 กับ 7 ให้ปรบมือ และที่คนที่ผิดออกมาเต้นหน้าห้อง 
  • ทบทวนเพลง London Bridge is falling down 

*London Bridge is falling down,

falling down,falling down.

London Bridge is falling down.My fair lady.

Build it up with sticks & stones,

sticks & stones,sticks & stones.

Build it up with sticks & stones,My fair lady.

Sticks & stones will all fall down,

all fall down,all fall down.

Sticks & stones will all fall down.My fair lady.

Build it up with wood & clay,

wood & clay,wood & clay.

Build it up with wood & clay,My fair lady.

Wood & clay will wash away,

wash away,wash away.

Wood and clay will wash away,My fair lady.

Build it up with iron and steel,

iron and steel,iron and steel.

Build it up with iron and steel,My fair lady.

Iron and steel will bend and bow,

bend and bow,bend and bow.

Iron and steel will bend and bow.

My fair Lady. (*)

ร้องเพลงใหม่เพลง Mary Had A Little Lamb





Mary had a little lamb,

Little lamb, little lamb,

Mary had a little lamb.

It's fleece was white as snow.

Everywhere that Mary went,

Marry went, Marry went,

Everywhere that Mary went

The lamb was sure to go.

He followed her to school one day

School one day, school one day

He followed her to school one day

Which was against the rules.

He made the children laugh and play,

Laugh and play, laugh and play,

He made the children laugh and play

to see the lamb at school.

And so the teacher turned it out,

Turned it out turned it out,

And so the teacher turned it out,

But still it lingered near.

"Does the lamb love Mary so?"

Love Mary so? Love Mary so ?

"Does the lamb love Mary so?"

The eager children cry.

"Mary loves the lamb. you know."

the lamb, you know, the lamb, you know

"Mary loves the lamb, you know.

The teacher did reply.

Mary had a little lamb,

Little lamb, little lamb,

Mary had a little lamb,

Its fleece was white as snow



  • ทำกิจกรรมดีไซเนอร์ระดับโลก โดยการใช้กระดาษหนังสือพิมพ์ 
Knowledge (ความรู้ที่ได้รับ)
  • ได้รับความคิดสร้างสรรค์ จินตนาการจากการออกแบบชุด ในการทำกิจกรรม ดีไซเนอร์ระดับโลก 
Skills ( ทักษะที่ได้ )
  • ทักษะการร้องเพลง 
  • ทักษะการตอบคำถาม 
  • ทักษะความคิด 
  • ทักษะความกล้าแสดงออก 

Teaching Techniques ( เทคนิคการสอน )
  • เทคนิคการใช้คำถาม 
  • การให้ทำงานร่วมกันเป็นกลุ่ม 

Applications in Life ( การนำไปประยุกต์ใช้ )

  • นำไปปรับใช้ในการจัดกิจกรรมให้กับเด็กๆเพื่อพัฒนาความสามารถความคิดสร้างสรรค์ 
Evaluation ( การประเมิน )
students
  • เพื่อนมีความตั้งใจเรียน และมีความตั้งใจทำกิจกรรมต่าง ๆ ได้เต็มที่ แต่ช่วงแรก ๆ เพื่อน ๆ ไม่ค่อยมีสมาธิคุณครูเลยต้องทำกิจกรรมเรียกสมาธิ 
Teacher
  • อาจารย์เข้าสอนตรงต่อเวลา แต่งกายสุภาพเรียบร้อย เป็นต้วอย่างที่ดีให้แก่ศิษย์ 
  • อาจารย์มีกิจกรรมและเพลงที่หลากหลายในการสอน 
  • มีการทำกิจกรรมเล่นเกมเพื่อเรียกสมาธิให้แก่นักเรียน 
  • มีเทคนิคการสอนที่หลากหลายและมีการนำเทคโนโลยีมาใช้ได้อย่างเหมาะสม

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น